Tuesday, June 23, 2009

Dapat da....

jeng..jeng..jengG..

Berbalik kepada persoalan tiket semalam, akhirnye malam tadi dapat gak tiket ak tuh, YAhOO!! gd bye la skejap yeE Dungun, hahah. cam biase la tiket aku mestilah bas TRANSNASIONAL , dah kata pengguna setia die....
~JUZ EXAMPLE~
tiket spe la hih... sori la kt sesape yg rase ni tket die






VS






dua kompeni bas ni je la yg wat servis direct Dungun - B.Pahat sblm ak wat kompeni ak sndri nnt.......

KalO sblum aku jadik customer(huh, speakig lak) trans ni, aku slalu balik dungun dengan bas CEPAT EKSPRESS trip BATU PAHAT - KOTA BAHRU. sebab bas Cepat ni mesti lalu Pekan Rengit(pekan terdekat dengan umah aku) punye, tu je bukan pasal bas nih cepat ke hapa, hahah. bukan apa sblum die grak dari Batu PAhat ke Kota BAhru, die 'mesti' amik bas die yang di'parking' kat Pontian tuh... nape die buat camtu aku pOn xsempat nk tnya lagi. So, ondaway bas tu nk ke Batu PAhat 'compom' la akan lalu Benut, RENGIT(kena 'higlight sket), Senggarang etc.

Nak dijadikan cite la... stu mse dulu, dah lama dah mase aku part 2 kat UiTM Dungun(ceh! mcam la lame sangat). nak balik dari pas cuti raya, hampeh cuti raya sminggu jek. nak final punye pasal mse tu... cam biase(biase ker) aku naik la bas CEPAT EXP dari rengit dengan perasaan yg masih berat nak tinggalkan biskut2 &kek raya dalam balang kat umah tu.





nyum.. nyum!!!





Klo nak tau perjalanan BP-Dgun nih, amik mase bukan main skejap... 8jam woO!. Silap-silap boleh terkehel pinggang, tido tersedor 5-6 kali pOn lum tentu sampai lagi. Kalo nak tau, almusabab tido ni la yg tlah menyedapkan lagi cite nih, myb b4 blik siang 2 ak makan bnyk sgt kat open house, jadinye nyenyak tol la tido dlm bas malam tuh...

Tido punye la tido, zzzz...ZZZZ...zzzzZZ.....
tetiba ak trase tingkap tepi aku nh cerah semacam, tp bas still brgoyang-goyang lg(tengah jalan langar lopak la tuh).. ak pOn terfikir biase klO smpai dgun gelap lg, apsAl kelidan bas ni x gerakan aku lg....
skali ak tertengok la sgnbord kat tepi jln n dengan autoMatiknye sedar la ak bahwesenya ak doWh sampi KB... Kota BAhruUU!! jawouuhhHH tu...
tempat yg seumo aku idop xpenah jejak lagi..

ni la rupe stesen bas Kota Bahru bai.....

Memandangkan aku ni seorang yang 'COOL' ,huahah!!....
dengan tenangnye aku tanya driver tu:

aku : turun hok bustand ke bang?? (nak cover)
driver : yO turun stsen, mung nOk kelik sini ko dowh dekak stesen ni...
(ye turun stesen, kamu nak turun sini ke dah nk sampai stesen ni..)
aku : dok2, stesen... (hah, cuak.. padahal stesen pOn xtau kat mane, hahah)


Dari peristiwa tu tau la aku mane bustand KB n lagi bru aku tau bas trans nh diusahakan oleh anak Kelantan dibawah Nadi Corporation Sdn.Bhd. xkisah la klo korg dtg sini hampir sume bas kat sini bas trans x kire la bas 'lompat'(bas henti-henti), bas mini ke sume trans... ingatkan bas trans ni bas express jek... sume hentian bas kat klantan in pOn kepunyaan trans gak...

Dah tu aku pOn kena patah balik Dungun smula 'bertemankan' beg2 aku yg beisi kueh raya ni. tket bas xpress jgn ckp la sume dowh abis, siap tket seminggu kehadapan dah abes. biase la musim raye kan.. last2 naik bas lompat la sampai dungun n smpai kampus kul 3ptg. penat gileeRR.... SBAB TIDO PNYER pasal





adek sape la tido gini...

pengajarannya, tido tu biarla berpada-pada






xrmai yg tau cite aku nh, hehe... sbab aku a cite kat dieorg, hahah....
untung la spe bce blog aku nh... segan beb...
ak ade cite kat sorg mmbr aku bdk klantan, die kate sepjg die kat uitm nh xpnah lagi pOn naik bas 'lompat' dari@ke KB, sekse wooO...
hahah...

APE2 pOn malam ni ak tetap akan balik BP....
Doakan slamat sampai, Babai

2 comments:

  1. Hi I like your post here, i enjoy to read your articles.Thanks for all.
    Regards
    imagerockers team

    ReplyDelete
  2. Thanks for reading...
    i appreciate ur regards...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...