Wednesday, July 1, 2009

Durian...Oh rambutan...!!

Salam..
bertemu semula kita dalam....

Hmm.. baru arini sempat nak on9.
dah cakap dah... payah nak on9 cuti2 nih, huh
penat btOi aritu, 8jam dalam bas xpress + 1jam dalam bas 'lompat'(atau lebih dikenali sebagai COSTAL OMNIBUS, HAaa.. aku akan cite pasal bus ni kalo ade mase nanti). Nasib baik tak terkehel pinggang cakap lu... Ala, kata peribahasa 'alah bisa tegal biasa' kan, dah masuk 3taun dah berulang DUngun n BP nih. Lebih kurang pukul 9 jgak aku smpai rumah.

Masa aku tengah boring2 tunggu adik amik aku kat bustop seri merlong, aku jumpa si faizal, rakan seperjuangan mase sekolah rendah dulu. Bual punyalah bual, tau la aku yang die ni dah abis diploma n nak sambOng degree naik sem baru ni. Upenye die ni ondaway nak pegi Pontian wat Medical Checkup. Huh, jelesnye aku, terase kerdilnye aku nih, huhu... bile la aku ni nak abes aku punya diploma nih... sorang demi sorang kawan aku dah grad... xpe2 wan, sabaq.. satu sem je lagik, sabar2..

sampai umah, aku trus tanya durian. Huhu, takut betul durian tu abes.. siap mandi2, sarapan n trus cari durian kat bawah pokok. Pokok apa?? pokok durian la bai!!...

Dapat la 3 biji. Padahal kat rumah berlongok-longok dah buah durian, nak jgak cari kat bawah pokok tuh. Kena timpa buah durian sebijik!! baru tau. Bukan ape, xfresh la yang kat umah tuh(padahal baru je dikutip mak subuh tadi). Lagi satu, bile makan buah yang dikutip sendiri kat bawah pokok tu lain macam jek rase puas die, hehe...

Pas abis lahap buah-buah durian tu, aku xtau nak buat ape. Keluar jap pegi Parit Betak carik paper n round2 kampong klo ade benda2 best ke. Tapi amat mengecewakan apabila pagi tu kampongku sunyi sepi bagaikan baru dilanda garuda, haha... Balik bace paper n tetiba aku terlelap. sedar2 aku tengah tulis blog aku nh. hahah, gurau jek..

xde la, cite pasal buah2 nih klo stakat arini dah abis dah durian kat blakang umah tu(hmm.. taun depan la baru jumpa buah durian 'home made' ni lagi). Tapii.. buah rambutannye pulak dah stat masak 'ranum'(fuhh, jarang guna word nih). Memang tak henti2 la musim buah kat umah cuti nih, Alhamdulillah..... rezeki tuhan. pokok rambutan zaman JepOn

nak jgak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...