Wednesday, October 21, 2009

Windows Seven Dijual Esok

Ehem..ehem.. kepada korang yang kaki komputer & update kepada ICT mesti dah tau kan yang esok (22 Okt 2009) Operating Sistem baru, Windows Seven akan mula dijual kepada umum.
appearance desktop Wan... cun tak???
Hehe.. tapi bagi Wan yang dah hampir setahun pakai Windows Seven(trial version yg dah diupgrade) nih, tak perlulah risau@pening kepala nak korek duit untuk merasai pengalaman pakai OS ni yang diuar-uarkan lebih baik daripada versi sebelumnya, iaitu Windows Vista.

Cuma apa yang Wan tunggu-tunggu adalah 'nama komersial' bagi OS baru nih. Kalau versi-versi yang sebelumnya, nama bagi Windows 6(Vista), Windows 5(XP), Windows 4(2000) and so on(lupe2, hehe).Ura-ura sebelum ni ada menyatakan bahawa nama bagi Windows Seven adalah 'Vienna', tapi apa-apa pun kita tungguU....
Harga juga menjadi tanda tanya, sebab pada Wan harga Windows Visat pOn still mahal lagi. Apa lagi harga untuk Windows Seven yang lebih baru dan prestasi yang jauh lebih baik daripada Windows Vista.
Melalui pengalaman Wan yang hampir setahun menggunakan Windows Seven nih, ternyata Seven lebih 'ringan' daripada Vista. Sehingga dapat digunakan dengan lancar pada komputer yang mempunyai Memori Capaian Rawak (RAM) DDR2 bawah 1GB(756MB), walaupun menggunakan effect 'appearance' terbaik. Ruang yang digunakan bagi 'Partition C'(System) pula lebih kecil. Contohnya, jika vista menggunakan 12GB, seven hanya memerlukan 7GB.

(p/s: tapi Win XP still OS terbaik&paling berjaya walaupon, 'kureng' dari segi visual)

Selamat mencuba....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...